Πέμπτη, Μαρτίου 04, 2021

Σεισμόπληκτοι...

Παρόλη την πολυετή εμπειρία μου από σεισμογενείς περιοχές, δεν ήταν και λίγη η τετραετής θητεία στην Ηλεία, αυτό που ζήσαμε χθες και συνεχίζουμε να ζούμε μέχρι και σήμερα δεν το'χω μάτα ξαναζήσει και είναι βγαλμένο από ταινία τρόμου. 

Προφανώς το βίωσα ακόμα πιο τρομαχτικά γιατί τότε ήμουν μια μποέμισα τύπισσα γύρω στα είκοσι που το μόνο που είχα να προσέχω ήταν το τομάρι μου και θυμάμαι ατάραχη να αλλάζω πλευρό κάθε φορά που έκανε σεισμό και το εργένικο ρετιρέ μου χόρευε σάμπα.

Αυτή τη φορά πέρα ότι μιλάμε για αλλά μεγέθη και με μια βεβαιότητα ότι το σπίτι θα καταρρεύσει , για τέτοια ένταση μιλάμε, το να έχεις το ένα παιδί σου στο σχολείο και το μωρό να κοιμάται μες την κούνια δεν ήταν το ίδιο. Δεν φοβόμουν για εμένα, για τα παιδιά φοβόμουν. 

Σεισμόπληκτοι και εξόριστοι με τις φακές παρατημένες δίπλα στο μάτι, ευτυχώς πρόλαβα και το έκλεισα και τα ρούχα μέσα στο πλυντήριο, φύγαμε άρον άρον και πλέον κάνουμε Τσικνοπέμπτη με μια μόνιμη ναυτία στα παράλια με την ελπίδα να μην μας παρασύρει κανένα τσουνάμι!

Χρόνια πολλά Κυριάκο! Άλλο κακό να μην μας βρει... 

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 25, 2021

Προσυπογράφω

Θεωρώ τον Κουφοντίνα έναν σίριαλ κίλερ, έναν χασάπη που αποφάσιζε να σκοτώνει ανθρώπους ως αυτόκλητος όσο και παρανοϊκός "τιμωρός-δικαστής". Θεωρώ πληγή για την δημοκρατία το ότι υπάρχουν άνθρωποι που τον θεωρούν "αγωνιστή" ενώ είναι ενας δειλός φασίστας και εξουσιαστής φονιάς (όπως δειλοί, φασίστες και εξουσιαστές είναι όλοι οι δολοφόνοι). Θεωρώ πληγή για την ιδεολογία της αναρχίας το ότι υπάρχουν άνθρωποι (αγράμματοι και αστοιχείωτοι) που συνδέουν την δολοφονική δράση με την αναρχία: μια ιδεολογία που προτάσσει την ζωή ως πρώτιστη αξία έναντι οποιασδήποτε αρχής.

Αυτός είναι ο λόγος που μια δημοκρατία δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αφήσει τον δολοφόνο Κουφοντίνα να πεθάνει. Για να αποδείξει (και να διδάξει) πως η ζωή (εν προκειμένω: ακόμη και η ζωή ενός δολοφόνου) είναι η πρώτιστη αξία. Ακόμη κι αν εκβιάζει ο Κουφοντίνας (δεν είμαι σε θέση να ελέγξω την δικονομική/ποινική βάση του αιτήματός του), μια δημοκρατία πρέπει να δεχτεί τον εκβιασμό. Γιατί μια δημοκρατία που υποχωρεί στον εκβιασμό του Κουφοντίνα επειδή προτάσσει πάντοτε την ζωή είναι καλύτερη από μια δημοκρατία που εκφυλίζεται καθώς σκέφτεται και λειτουργεί σαν κι αυτόν.
Θανάσης Τριαρίδης 

The first time I told my story, I felt only pain. “How could this have happened to me?” I asked.  The second time I told my story, I felt on...