Πέμπτη, Δεκεμβρίου 28, 2023

Πέθανε σήμερα, Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2023, στις 16.30, στον τέταρτο όροφο του νοσοκομείου Μητέρα, μετά από νοσηλεία λίγων εβδομάδων, η κορυφαία εν ζωή Ελληνίδα ποιήτρια, η Μαρία Λαϊνά, γεννημένη στην Πάτρα το 1947. Η Μαρία είχε τιμηθεί λίγους μήνες πριν, το καλοκαίρι του 2023, με το Μεγάλο Κρατικό Βραβείο Γραμμάτων.

Δ΄
ΘΡΙΑΜΒΙΚΟ
 
love is not love
which alters when it alteration finds
on bends with the remover 
to remove

Σαιξπηρ, Σονέτο 116

Αν κάποτε πεθάνω,

μην ακούσεις ποτέ πως τάχα «κείμαι ενθάδε»:
εσύ θα με βρεις στην αναπνοή του αγέρα
στο φευγαλέο, παιδικό χαμόγελο.

Αν κάποτε πεθάνω,
μη διαβάσεις ποτέ τ’ όνομά μου σε πέτρα:
εσύ θα ξέρεις να μ’ ακούσεις στον αχό της άνοιξης
και στην επιμονή του ήχου της βροχής.

Αν κάποτε πεθάνω,
μην πιστέψεις ποτέ πως η αγάπη μου τελείωσε:
σκέψου πως θα σε περιμένει
σ’ άλλες αισθήσεις περιγράφοντας την ομορφιά σου.

Θα σε πάρω
όταν νομίσεις πως κανείς δεν σε παραμονεύει πια
εγώ
με το πάθος της ασυμφιλίωτης αγάπης μου
θα σε κυκλώσω ξαφνικά
και θα σε πάρω
άφωνο και σαστισμένο
όταν πιστέψεις πως αλλού ξεχάστηκα
εγώ
με την επιμονή της μνήμης μου
θα δέσω τα χέρια σου με τις ίδιες τους χειρονομίες
και θα σε πάρω
να μαρτυρήσεις πόσο πολύ σ’ αγάπησα.
 
Τότε απ’ τους ανθρώπους θα αθωωθεί η σιωπή μου

Από τη συλλογή «Επέκεινα [Σύνθεση σε τέσσερα μέρη]» (1970), ΣΕ ΤΟΠΟ ΞΕΡΟ, Ποιήματα 1970-2012, Εκδ. Πατάκη, 2015

Δεν υπάρχουν σχόλια: