Τρίτη, Απριλίου 26, 2011

Πλάνα αρχείου



Πάει κι αυτό το Πάσχα, θα μπορούσε κάλλιστα να καλυφθεί και με πλάνα αρχείου. Προστέθηκαν κάποιες φάτσες, λείπανε μερικά αγγλό-γερμανικά από το τραπέζι αλλά «παρών» έδωσε όπως και κάθε χρόνο το αρνί πλάι στο κοκορέτσι. Γέλια είχαμε, χορούς είχαμε και το τζάκι αναμμένο! Καταπιεζόταν ο πολύγλωσσος πατέρας , που μιλούσε στα αγγλικά στον συνταξιούχο εισαγγελέα, ενώ εκείνος του απαντούσε «Δύο είναι τα μειονεκτήματα μου, ότι είμαι κοντός και δεν ξέρω ξένες γλώσσες» . Ο δεκαοχτάχρονος, ξάδερφος από τον Βόλο, έκανε όνειρα πως φέτος είναι το τελευταίο Πάσχα που βλέπει τις φάτσες μας για την ακρίβεια ήταν και το πρώτο αφού ονειρεύεται να γίνει εμποροπλοίαρχος  στην Ύδρα…

Κάπως έτσι πέρασε και φέτος το Πάσχα στη Ραψάνη, διαβάζοντας τα άπαντα του Καρυωτάκη, το 10 του Καραγάτση, τους Προσανατολισμούς του Ελύτη (το πήρα από την δημοτική βιβλιοθήκη της Λάρισας, είναι εκδόσεις του 1987 και με ημερομηνία εισαγωγής στην βιβλιοθήκη το 1989 και όλες οι σελίδες ήταν άκοπες. Συμπέρασμα, τόσα χρόνια δεν το διάβασε κανείς…), όσο για το Μπολιβάρ  του Εγγονόπουλου , μαγευτικό , ίσως γιατί το διάβασα από την δεύτερη έκδοση (Ίκαρος 1962) οι σημειώσεις για το ποίημα στο τέλος είναι κατατοπιστικότατες, χωρίς αυτές ίσως να μην καταλάβαινα και τίποτα για το ποίημα αλλά και πάλι μου ήρθε να βάλω τα κλάματα από τα νεύρα. Η συγκεκριμένη έκδοση εμπεριείχε και οκτώ έγχρωμους πίνακες του Εγγονόπουλου, τους οποίους δεν βρήκα ποτέ γιατί απλά τους είχανε κλέψει…

Εκείνο που με ταρακούνησε περισσότερο ήταν η συνέντευξη του Στίβεν Πρέσσφιλντ στον Μάκη Προβατά στο μεγαλοσαββατιάτικο ΒΗΜagazino . Ξαναγράφω εδώ μερικές από τις απαντήσεις του.

Είναι τελικά η επιτυχία απλώς μια κατάσταση του μυαλού;

"Όταν ζεις σε μια κατάσταση  μετριότητας νιώθεις καλά και ασφαλής . Γιατί είσαι ήδη στον πάτο και δεν κινδυνεύεις να πας παρακάτω. Δεν είσαι εκτεθειμένος σε τίποτε, κάνεις παρέα με φίλους, που και αυτοί είναι στην ίδια κατάσταση με εσένα, και είστε όλοι μια χαρά. Όταν όμως αποφασίσεις να ρισκάρεις, να βγεις μπροστά και να γράψεις εσύ το βιβλίο της ζωής σου, να εμφανιστείς επί σκηνής και να εκτεθείς, με την πιθανότητα να εξευτελιστείς και να νιώσεις πραγματική αποτυχία, τότε έρχεται ο φόβος της επιτυχίας και η αντίσταση σου που λέει: «Μια χαρά είσαι όπως είσαι, γιατί να αλλάξεις ;». Αυτός είναι ο φόβος της επιτυχίας. Οι άνθρωποι δεν τον αντιλαμβάνονται ιδιαίτερα, όμως υπάρχει, και τους συγκρατεί από το να κάνουν σπουδαία πράγματα στη ζωή τους.»

(Αχ, εγώ που τον αντιλαμβάνομαι αυτό τον φόβο; Εγώ που περνάω καλά και νιώθω ασφαλής στην μετριότητα μου; Όσο για τους φίλους μου, εκείνοι κι αν έχουν πιάσει πάτο άρα με τραβάνε κι εμένα πιο κάτω… )

Κάποιος έχει πει ότι «Κάθε φορά που ένας φίλος μου πετυχαίνει, κάτι σπάει μέσα μου»

«Υπάρχει μεγάλη αλήθεια σε αυτό. Όλοι μας έχουμε παρατηρήσει ότι όταν κάποιος αποφασίσει να ρισκάρει για να επιτύχει και να πάρει την τύχη στα χέρια του, συνήθως όλοι, ακόμη και η οικογένεια του, προσπαθούν να τον αποτρέψουν και να τον τραβήξουν κάτω»

Πιστεύεται ότι το κύριο καθήκον ενός συγγραφέα, κυρίως ιστορικού, είναι να «απογοητεύσει» τη χώρα του;

«Μου αρέσει αυτό. Πιστεύω επίσης ότι πρέπει να είσαι απόλυτα ειλικρινής. Και ας απογοητεύσεις και την οικογένεια σου . Και όλους αν χρειαστεί.

Και  μερικές τελευταίες γραμμές από τη συνέντευξη.

«Ξεκουνήσου και άσε το βόλεμα, γιατί δε θα βγάλεις άκρη. Μόνο ο καθένας μας μπορεί να πάρει τη ζωή του στα χέρια του και να την βελτιώσει ή να την αλλάξει!

Όλη μας η ζωή είναι μια πάλη με την αυτοκαταστροφη και τις δυνάμεις που μας υπονομεύουν εσωτερικά: η τεμπελιά, η αναβλητικότητα, η αλαζονεία, ο φόβος είναι μερικά ελαττώματα που πρέπει να διαχειριστούμε. (Κοίτα να δεις λίγο πολύ από όλα έχω!)

Χριστός Ανέστη λοιπόν σε όλους σας, φιλιά πολλά και ιδιαίτερα στον Πύργο που μου λείπει και στη Μαρία  που με διαβάζει από εκεί… 


ΣΤΙΒΕΝ ΠΡΕΣΣΦΙΛΝΤ

Τετάρτη, Απριλίου 20, 2011

Έλεγα

Πόσο άλλαξα;
Όλη τη βραδιά η ψυχή μου νοσταλγεί
Πόσο ανόητα έζησα;
Πόσο ανυποψίαστα δόθηκα;
ΈΛΕΓΑ
Δεν μετανιώνω για τίποτα
ΛΕΩ - πως…
Μετανιώνω για όλα
                            σ.χ 

Παρασκευή, Απριλίου 15, 2011

Σαν χθες, «έφυγε» ο μεγάλος Ρώσος ποιητής Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι

Ο Βλαντίμιρ Βλαντίμιροβιτς Μαγιακόφσκι υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους Ρώσους ποιητές και καλλιτέχνες του 20ού αιώνα αλλά και ο κορυφαίος εκπρόσωπος του ρωσικού Φουτουρισμού. Γεννήθηκε στη Βαγδάτη της Γεωργίας στις 7 Ιουλίου του 1893, από πατέρα ευγενούς καταγωγής. Από τα 14 του ασπάστηκε το Σοσιαλισμό, συμμετέχοντας ενεργά σε αντιτσαρικές διαδηλώσεις. Μετά τον ξαφνικό θάνατο του πατέρα του, ο Βλαντιμίρ μαζί με τη μητέρα και τις δύο αδελφές του μετακόμισαν στη Μόσχα.
Το 1908 ο Μαγιακόφσκι έγινε μέλος του Ρωσικού Σοσιαλδημοκρατικού Εργατικού Κόμματος και φυλακίστηκε επανειλημμένα για τη δράση του. Στο κελί της απομόνωσης άρχισε να γράφει τα πρώτα του ποιήματα. Μετά την αποφυλάκισή του σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Μόσχας και προσχώρησε στο κίνημα των Ρώσων Φουτουριστών, όπου γρήγορα διακρίθηκε κι έγινε ο κύριος εκπρόσωπός τους.

Το 1912, ο κύκλος των Ρώσων Φουτουριστών εξέδωσε μανιφέστο με τίτλο «Χαστούκι στο γούστο του κοινού». Το κίνημα του Φουτουρισμού ανήγαγε σε φετίχ του το μέλλον και ύμνησε την τεχνολογική εξέλιξη. «Ένα βρυχώμενο αυτοκίνητο αγώνων είναι πιο όμορφο από τη Νίκη της Σαμοθράκης» υποστήριζε ο Ιταλός Τ. Μαρινέτι, βασικός εκπρόσωπος του κινήματος.

Από την εποχή αυτή, η ποίηση του Μαγιακόφσκι άρχισε να γίνεται επιθετική και προκλητική, με έντονα τα στοιχεία της υπερβολής, της υπεροψίας και της αυτοαναφοράς. Το 1915 δημοσιεύει το πρώτο μεγάλο του ποίημα, το «Σύννεφο με Παντελόνια» ενώ το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου γνωρίζει και ερωτεύεται τη Λιλή Μπρικ, γυναίκα του εκδότη του Όσιπ Μπρικ.

Με την έκρηξη της Οκτωβριανής Επανάστασης, ο Μαγιακόφσκι υποστήριξε με πολλούς τρόπους το νέο καθεστώς: Έγραφε στρατευμένα ποιήματα -Ωδή στην ΕπανάστασηΑριστερή Πορεία- άρθρα, βιβλία για παιδιά και ζωγράφιζε αφίσες και σκίτσα, τα οποία συνόδευε με στίχους και συνθήματα. Το 1924 έγραψε μία ελεγεία 3.000 στίχων για το θάνατο του Λένιν.

Ο Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι αυτοκτόνησε σαν σήμερα στις 14 Απριλίου του 1930, μετά από προσωπικά και επαγγελματικά προβλήματα αλλά και απογοητευμένος από την άρνηση των αρχών να του επιτρέψει να ταξιδέψει στο εξωτερικό. Η σφαίρα τον βρήκε ξαπλωμένο στο γραφείο του, στο σπίτι της οδού Λιουμπιάνκα, που σήμερα έχει μετατραπεί σε μουσείο. Τα τελευταία τρία χρόνια της ζωής του εξέδωσε δύο θεατρικά έργα, τον Κοριό και το Λουτρό, ασκώντας κριτική στη σοβιετική γραφειοκρατία.
Σε όλους 

Για το θάνατό μου μην κατηγορήσετε κανένα

και παρακαλώ να λείψουν τα κουτσομπολιά.
Το απεχθανόταν αυτό φοβερά ο μακαρίτης.
Μητέρα, αδελφές και σύντροφοι, συγχωρέστε με –αυτός δεν είναι τρόπος- (δεν τον συμβουλεύω σε άλλους)
μα δεν έχω διέξοδο. 



Λίλια αγάπαμε

Συντρόφισσα κυβέρνηση, η οικογένειά μου είναι

η Λίλια Μπρικ, η μητέρα, οι αδελφές και η Βερόνικα Βιτόλοτοβα Πολόνσκαγια.
Αν τους εξασφαλίσεις μια υποφερτή ζωή, ευχαριστώ.

Τ’ αρχινισμένα ποιήματα δώστε τα στους Μπρικ.

Αυτοί θα τα ξεδιαλύνουν.
«Το επεισόδιο θεωρείται λήξαν» καθώς λεν
και εμείς ας πούμε
τη βάρκα του έρωτα
τη συνέτριψε η ζωή.
Είμαστε πάτσι τώρα οι δυό μας
και δεν έχει νόημα να καταγραφούνε κάθε αμοιβαίος πόνος, συμφορά και προσβολή.
Να ‘στε καλά.

Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι

Υστερόγραφο 12.IV.30

Σύντροφοι της ΡΑΠΠ. Μη με θεωρήσετε λιγόψυχο.
Σοβαρά, τίποτα δεν μπορεί να γίνει.

Γειά σας.

Πέστε του Γιερμίλοφ, λυπάμαι που έβγαλα το σύνθημα,
έπρεπε να συνεχίσω τον καυγά ως το τέλος.
Β.Μ.

Στο τραπέζι μου είναι 2.000 ρούβλια – δώστε τα στην Εφορία.

Τα υπόλοιπα πάρτε τα απ’ τις Κρατικές Εκδόσεις.
Β.Μ.
Το κίνημα του Φουτουρισμού

Ο Φουτουρισμός ήταν ένα λογοτεχνικό και καλλιτεχνικό κίνημα του 20ου αιώνα. Θεωρείται κυρίως ιταλική σχολή της λογοτεχνίας και της τέχνης που, όμως, υιοθετήθηκε και από καλλιτέχνες άλλων χωρών, ειδικότερα της Ρωσίας και χρονικά τοποθετείται την περίοδο μεταξύ 1909 και1920. Βασική μορφή του φουτουριστικού κινήματος ήταν ο Ιταλός ποιητής Φ. Τ. Μαρινέτι, που είναι και ο δημιουργός του περίφημου Ιδρυτικού Μανιφέστου του Φουτουρισμού. Το Μανιφέστο αρχικά δημοσιεύτηκε στο Μιλάνο αλλά και στην γαλλική εφημερίδα Le Figaro, στις 20 Φεβρουαρίου 1909.

Οι Φουτουριστές εισήγαγαν κάθε νέο μέσο στην καλλιτεχνική έκφραση, αντιμετωπίζοντας τα νέα τεχνολογικά μέσα της εποχής ως ένα θρίαμβο του ανθρώπου απέναντι στη φύση. Αντιτάχθηκαν στο Ρομαντισμό, τις παλιές τεχνοτροπίες, την παράδοση, την ηθική, την αρχαιολογία, τα μουσεία, τις βιβλιοθήκες κλπ. και ύμνησαν την ταχύτητα και τις βιομηχανικές πόλεις. Πρότειναν, επίσης, τη χρήση ενός εναλλακτικού συντακτικού της γλώσσας στην τέχνη. Όπως θα γράψει και ο ίδιος ο Μαρινέτι:

«O Φουτουρισμός βασίζεται στην πλήρη ανανέωση της ανθρώπινης ευαισθησίας, που προκαλείται από τις μεγάλες επιστημονικές ανακαλύψεις. Oι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τον τηλέγραφο, το τηλέφωνο, το φωνόγραφο, το ποδήλατο, τη μοτοσικλέτα, το αυτοκίνητο, το υπερωκεάνιο, το πηδαλιοχούμενο, το αεροπλάνο, τον κινηματογράφο, τη μεγάλη εφημερίδα δεν έχουν ανακαλύψει ακόμη πως αυτά τα μέσα επικοινωνίας, μεταφοράς και πληροφόρησης ασκούν αποφασιστική επίδραση στην ψυχή τους».
Στα μελανά σημεία του Φουτουρισμού αναφέρεται, συχνά, η σύνδεσή του με τον Φασισμό, αφού οι ιδέες του αποτέλεσαν την καλύτερη προπαγάνδα του.

Ο Φουτουρισμός επηρέασε σημαντικά πολλά από τα σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα και ειδικότερα τον ρωσικό Κονστρουκτιβισμό, τον Ντανταϊσμό και τον Υπερρεαλισμό. Ως οργανωμένο κίνημα σταμάτησε να υφίσταται περίπου το 1920, γεγονός που συνδέεται και με τον χαμό πολλών εκφραστών του Φουτουρισμού στη διάρκεια των δύο Παγκοσμίων Πολέμων, όταν μοναδικός υποστηρικτής του είχε μείνει τελικά ο Μαρινέτι.


Υ.Σ Θυμάμαι τις ιστορίες που μας έλεγε ο Πατρίκιος για τον Μαγιακόφσκι. Τώρα πια θα έχω και έναν ακόμα λόγο να θέλω να επισκεφθώ το Παρίσι. Να δω με τα ίδια μου τα μάτια την ταμπέλα που υπάρχει έξω από ξενοδοχείο και γράφει, ότι εδώ πρώτη φορά γα....σε ο Μαγιακόφσκι την Λιλή Μπρικ !
Υ.Σ 2 Επιστημονικό συνέδριο και φεστιβάλ ταινιών με θέμα «Εθνογραφικές ταινίες στην Ελλάδα: φιλμικές αποτυπώσεις της ετερότητας».

6 και 7 Μαΐου 2011, Βόλος

Δικτυακός τόπος:

Πέμπτη, Απριλίου 14, 2011

Tι θέλετε κύριε;Πρόκειται για λέξεις δεν έχουμε τίποτε άλλο

Κάθε απόπειρα γραφής είναι μια αισιόδοξη πράξη ακόμα κι αν αυτό που γράφεις είναι ότι πιο απαισιόδοξο,θυμωμένο έχουμε διαβάσει ποτέ. Ναι,σκέψου το λίγο,το γράψιμο σε απελευθερώνει, κάθε μορφή δημιουργίας δηλαδή αλλά ίσως από τη γραφή να παίρνεις την μεγαλύτερη ανακούφιση από οποιαδήποτε άλλη δημιουργία!(Αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει!) Λέξεις, ντυμένες με θυμό, με φόβο, με αγωνία, λέξεις που βγαίνουν από μέσα σου! Λέξεις που δεν είπες και λέξεις που σε πλήγωσαν είναι η ώρα να τις βάλεις σε ένα doc! Μη κρατάς τίποτα μέσα, όλα στη φόρα!

Θα ήθελες να χτυπήσεις το κεφάλι σου στον τοίχο, αντί γι αυτό γράφεις, θα ήθελες να πυροβολήσεις το γείτονα, τον πρωθυπουργό, την πρώην σου, την νυν, τις κατά καιρούς πεθερές σου, αντί γι αυτό γράφεις. Θα ήθελες να παίξεις ξύλο ή να βάλεις μια θηλιά στο λαιμό σου,  αντί γι αυτό γράφεις.

Ωραία ακόμα κι αν η πέννα σου δεν είναι τόσο δυνατή  ώστε να σε εμποδίσει να το κάνεις και τελικά βρεθείς να κάνεις κούνια μπέλα με μια θηλιά στο λαιμό, θυμήσου  ότι έστω για μια στιγμή το καθυστέρησες όταν μου έγραψες εκείνο το τελευταίο σου γράμμα. Το γράψιμο είναι λύτρωση, εκτόνωση, ζωή, κάτι σαν κερκίδα σε γήπεδο. 

Το γράψιμο είναι τρόπος ζωής και μια μορφή τζάμπα ψυχανάλυσης!Έρχονται λένε  δύσκολες  μέρες, και τι να σου κάνει και το γράψιμο, όταν  σου απαγορεύουν να ζήσεις, να φας, να γεννήσεις, να κάνεις οικογένεια, να δουλέψεις,να ταξιδέψεις, να μορφωθείς, να αρρωστήσεις .  Κι αν δεν μπορείς να γράψεις, φώναξε, ούρλιαξε, μούγκρισέ, μίλα. Αν η σιωπή είναι χρυσός γιατί ο λαός φτωχαίνει κάθε μέρα ;Τόση μουγκαμάρα χαμένη τελικά. 

Κλείνω με μια ατάκα του Σάμουελ Μπέκετ  που γεννήθηκε σαν χθες!

"Tι θέλετε κύριε; Πρόκειται για λέξεις δεν έχουμε τίποτε άλλο"


Τρίτη, Απριλίου 12, 2011

Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι




Πριν πενήντα χρόνια κάποιος εικοσιεφτάχρονος γιος ξυλουργού, πατούσε στο φεγγάρι! Ευτυχώς το έκανε τότε γιατί στο σήμερα μάλλον θα έψαχνε για δανεικά.Μια ευχή κάνω,οι άνθρωποι να ονειρεύονται όπως τότε.Να αρχίζεις να φοβάσαι όταν βλέπεις τους γύρω σου να μην ονειρεύονται, να μην παθιάζονται, να μην δημιουργούν.Δυστυχώς νομίζω ότι οι άνθρωποι σήμερα ονειρεύονται λιγότερο από πότε αν το κάνουν και καθόλου.

Όσο για μένα, τριαντάρα παρά τέταρτο και εικοσάρα συν μια εξάρα,όπως το δει κανείς,σκέφτομαι πως του χρόνου, στα εικοσιεφτά μου, μάλλον δεν θα έχω πάει ταξίδι στο φεγγάρι . Πώς να προλάβω; Θα έρθει η συντέλεια του κόσμου λένε! 

Άχ αυτό το ημερολόγιο των Μάγια τι μας έκανε ;

Δεν αγχώνομαι η γενιά του 1983 θα μας σώσει! Έλενα συγγνώμη αλλά αν περιμένω από όσους ογδοντατριάρηδες ξέρω να σώσουν τον πλανήτη, ένα σου λέω: ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΑΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΧΕΡΙ!

Έχω πολλά ταξίδια να κάνω ακόμα, πολλά χαμόγελα να φωτογραφίσω , πολλά βιβλία να διαβάσω και πολλά να γράψω. Αν δεν αξιωθώ να γράψω πολλά, ας γράψω ένα, αρκεί να είναι αριστούργημα !! Πότε θα προλάβω να τα κάνω όλα αυτά σε ένα χρόνο;

Τι είναι συντέλεια τελικά; Μήπως δεν ζούμε μικρές τέτοιες κάθε μέρα ; Βγες λίγο έξω από τη γη, κοίταξε την και πες μου. Βγες λίγο έξω από τον εαυτό σου, κοίταξε τον και πες μου.  

Μη φοβάσαι από αστερόσκονη είμαστε φτιαγμένοι,ενωμένοι με το σύμπαν, καταδικασμένοι μαζί του. 

Θέατρο ΟΥΗΛ, απέξω μια χαρά έτοιμο είναι! 
Πέρασε η ώρα , πρέπει να ετοιμαστώ, για να απολαύσω λίγη δημιουργία στο «Θέατρο του Μύλου» στο «ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΑΤΡΟΥ ΝΕΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ-2011» και τι θα δω ; «Η πέτρα της υπομονής». Πριν από αυτό θα πάω μια βόλτα και στη νέα ισόγεια αίθουσα  (800 τετρ. μέτρα) του Θεάτρου Ο.Υ.Η.Λ, άντε κι αυτό το θέατρο το 2012 λένε θα ολοκληρωθεί.Τυχαίο;

Προς το παρόν εγκαινιάζουν, μια-μια αίθουσα, μέχρι και το φουαγιέ θα εγκαινιάσουν το Μάιο!  


Δευτέρα, Απριλίου 11, 2011

Σήμερα...

Δεν έχω πολλά να σας πω σήμερα.

Έχω πολλά να περιμένω από σήμερα

Καλή εβδομάδα σε όλους



Υ.Σ Σήμερα όλη τη μέρα ακούω :

WHAT'S ON YOUR MIND?


You were at my door
I heard you knocking but I didn't care at all
I had been in all night just staring at the wall
I didn't really want to see you anymore


Coming from the road
You took your coat off and you threw it on the floor
You said "I can't believe you wanna hurt me so"
I said "I'm not supposed to be like this, you know"
Well, I just had to let you go


(Chorus)
What's on your mind?
When you're lost in time
What's on your mind?
Tell me why
Why does it have to be this way?


You were in that dream that I was dreaming
I was dreaming in a dream
Your nylon dress and I was floating back downstream
I wanted love to come and swallow everything


Everything gets real
Sooner or later, doesn't matter how you feel
You slammed that door shut on the night of glass and steel
I cannot blame you for believing what you believe
Well, I just had to let you go


(Chorus)


Why do you always stay
Miles away
And two steps behind
Where the past is still living
Beautiful and forgiven
Do you not see
That you live in a dream
Hey




Υ.Σ http://www.24grammata.com/



ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Τι σημαίνουν οι λέξεις: “σπάω πλάκα”, αστείο, κορόιδο, κ.ά
Αφιέρωμα : “το γέλιο στην Τέχνη και τη Ζωή μας”
20 άρθρα, στις 2 πρώτες σελίδες γεμάτες γέλιο. Το μοναδικό παυσίλυπο στην εποχή του Δ.Ν.Τ.
γράφει ο Γιώργος Δαμιανός
Για τη σημασία του γέλιου στη ζωή μας, είναι αρκετό να θυμηθείτε ότι η λέξη γελώ (< Ι.Ε. *gele > λάμπω) είναι ομόρριζη με τη λ. γαλήνη.24grammata.com
Η λέξη αστείο παράγεται από το άστυ και προσδιόριζε, ήδη, από την εποχή του Αριστοφάνη το λεπτό και εκλεπτυσμένου χιούμορ του αστού. Με παρόμοια σημασία και η λέξη χωρατό < η εύθυμη ιστορία των κατοίκων της χώρας, πόλης. Το γέλιο δε συνδέεται μόνο με την ευθυμία (θυμός: εσωτερικός κόσμος) αλλά και με το σαρκασμό (< κυριολ. σημασία: “το σχίσιμο της σάρκας”) καθώς και με την κοροϊδία (< κορόιδο < κουρόγιδο < κουρεμένο γίδι), για να δηλώνει οτιδήποτε γίνεται περίγελως).
Σπάω πλάκα: Οι πρώτοι δίσκοι φωνογράφου, ονομάζονταν “πλάκες”, ήταν από βακελίτη. Τα νυχτερινά κέντρα διέθεταν φωνόγραφο για τα γλέντια των θαμώνων και μεγάλες ποσότητες πλακών, γιατί ο βακελίτης δεν είχε μεγάλη διάρκεια ζωής και φθειρόταν μέσα σε λίγες μέρες. Την κατάληξη των φθαρμένων πλακών, μάλλον, την υποπτευτήκατε: οι γλεντζέδες τις έσπαζαν, όπως αργότερα θα σπάνε τα πιάτα, και έτσι έμεινε η φράση “σπάω πλάκα”. Περισσότερα στο 24grammata.com

Κυριακή, Απριλίου 10, 2011

Όχι άλλο Τσακ Νόρις

Αυτή είναι η Ταχυδρομείου που χαροπαλεύει :P

Πρωινό ανοιξιάτικης Κυριακής, σχεδόν καλοκαιρινής.Χαλαρώνω  μπροστά από το ανοιχτό παράθυρο πίνοντας πράσινο τσάι.  Η απόλυτη χαλάρωση. Όσο για το spa; Τι να πω; Πήγα με τον Γιώργο την Παρασκευή και το Σάββατο ξαναπήγα μόνη και το καλύτερο απ’ όλα είναι ότι δεν πάτησε ψυχή όσο ήμουνα εκεί και είχα όλο το spa  για πάρτη μου

Η πισίνα που κάνω τις απλωτές μου

Ακολούθησε μια βόλτα στην Κούμα που γινότανε το αδιαχώρητο και κατέληξα να κρατάω μια σακούλα με μια όμορφη γκρι φόρμα Bdtk .Τι τραβάνε κι αυτές;Ντύνουν,στενούς,φαρδιούς, πεσμένους κώλους  αδιαμαρτύρητα!


Πεζόδρομος επί της οδού Κούμα
Το βράδυ έπαιξε Φρούριο και συγκεκριμένα Πλατεία Λαμπρούλη!Πρώτα στις «Μουσικές Διαδρομές» για ένα ποτάκι και  μετά  στην «Τετάρτη» για κρασιά. Αν και ήπια ελάχιστα,ακόμα ακούω κάτι τσιρίδες από το στομάχι και το κεφάλι μου. Σας είπα ολοκληρωτική μεταμόρφωση.Η Σοφία του σήμερα δεν έχει καμία σχέση με τη Σοφία του προχθές!


Πλατεία Λαμπρούλη
Νέα μόδα στη Λάρισα η πλατεία Λαμπρούλη, όσο για την πλατεία Ταχυδρομείου, χαροπαλεύει  παρέα με  FreddoEspresso ή Cappuccino και φυσικά με την κλασσική φραπεδιά!  Άσχετο όλο το βράδυ στο Φρούριο άκουγα από όλες τις τριγύρω παρέες  ανέκδοτα σχετικά με τον  Τσακ Νόρις όπως :


1. Όταν ο Τσακ Νόρις πήρε το καλάμι του και πήγε για ψάρεμα στη Σκωτία, αποκάλυψε το μυστήριο του Λοχ Νες και πήρε το ζωάκι που ψάρεψε στο ενυδρείο του για να κάνει παρέα στο Μόμπι Ντικ και την Όρκα. Φήμες θέλουν να έχει βαλσαμωμένο και τον Ζακ Κουστώ.
2. Ο Τσακ Νόρις δεν κοιμάται. Περιμένει.
3. Ο Τσακ Νόρις έχει μετρήσει ως το άπειρο - δύο φορές.
4. Ο Τσακ Νόρις δεν φοράει ρολόι, γιατί ΑΥΤΟΣ αποφασίζει τι ώρα είναι.
5. Ο Τσακ Νόρις έδωσε στη Μόνα Λίζα το διάσημο χαμόγελό της.
6. Ο Τσακ Νόρις ανακάλυψε μια νέα θεωρία της σχετικότητας που συμπεριλάμβανε πολλαπλά σύμπαντα όπου ο Τσακ Νόρις είναι ακόμα σκληρότερος από αυτό (E=m*Τσακ Νόρις²). Όταν ανακαλύφθηκε από τον Άλμπερτ Αϊνστάιν και δημοσιεύθηκε, ο Τσακ Νόρις του έριξε γυριστή κλωτσιά στη μάπα. Σήμερα, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν είναι γνωστός ως Στήβεν Χώκινγκ...
7. Ο Πλούτωνας είναι στην πραγματικότητα μερικοί Βρετανοί στρατιώτες απ' την Αμερικανική Επανάσταση σε τροχιά γύρω απ' τον Ήλιο από τότε που ο Τσακ τους απογείωσε με την κλωτσάρα του.
8. Αν γράψετε τη λέξη "Τσακ Νόρις" στο Scrabble, θα νικάτε πάντα. κλπ
Το χειρότερο απ ’όλα ήταν ότι γελούσαν κιόλας. Θέλω να πιστεύω πως φταίει το κρασί!  Άκουγα πιτσιρίκια να περιμένουν πως και πώς να τελειώσουν το σχολείο για να ενηλικιωθούν  και  φίλους στο τραπέζι μας να λένε για μεταπτυχιακά και να έχουνε δίλλημα τι να διαλέξουν Εδιμβούργο ή Οξφόρδη!

Εγώ αλήθεια τι περιμένω;  
Τον Τσακ Νόρις να με σώσει; 

Τα άλογα στον Πηνειό που σας έλεγα
Προς το παρόν να έρθουν να με πάρουν για να πάμε στον Πηνειό και να πιούμε έναν freddo παραποτάμιο! Το ποτάμι έχει γίνει μαστ και μετά από εμένα το έγραψε και η Ελευθερία, χεχε!

Σας φιλώ, καλό υπόλοιπο Κυριακής σε όλους!

Άντε βρε , πρώτη φορά θα δει η football league τέτοιο γήπεδο!
Υ.Σ Αααα η ΑΕΛ  από του χρόνου θα παίζει  football league αλλά σήμερα προβλέπεται να γίνει της ΑΕΚ, μιας και θα γίνει ντου στους παίχτες! Με τι άραγε θα πάνε στο A.E.L F.C ARENA;

Πέμπτη, Απριλίου 07, 2011

Πίνω όλη τη νύχτα μαύρη μπύρα

Αυτό ήταν δε μπόρεσα να αντισταθώ ,όταν μπήκαμε μέσα με το Γιώργο στο Imperial-health-spa, τα έχασα. Έκλεισα για τρεις μήνες και μας έκαναν και έναν επιπλέον δώρο και έκπτωση 10% επειδή γραφτήκαμε και οι δύο μαζί! Μετά πήγαμε και πήραμε σκουφάκια, εγώ πήρα και  αθλητικό μαγιό(!!!!) και καθίσαμε για έναν ατελείωτο καφέ στα flo στο pantheonplaza .

Μέχρι τις οχτώ Αυγούστου  λοιπόν θα απολαμβάνω:Χαμάμ, σάουνα, τζακούζι, θερμαινόμενη πισίνα, (το καλοκαίρι και την εξωτερική), δωρεάν μυοχαλαρωτικό μασάζ,γυμναστήριο,γιόγκα, πιλάτες κλπ!

Με χάνεται αυτό ήταν.Δεν αναγνωρίζω τον εαυτό μου ή μάλλον αναγνωρίζω τον εαυτό που πάντα έκρυβα! Σε όλα τα πράγματα πια στη ζωή μου ψάχνω ποιότητα, σε όλα όμως (εντάξει με τους ανθρώπους που έχω γύρω μου έχω ακόμα να κάνω δουλειά  αλλά που θα πάει κι αυτό θα το φτιάξω!) Δεν αντέχω άλλη ανοησία, άρχισα  να είμαι απαιτητική και με αυτά που διαβάζω, που βλέπω, που τρώω, που ανέχομαι.Ξέρω λάθος εποχή διάλεξα! Σας αφιερώνω και κάτι για καληνύχτα

Νάσος Βαγενάς , Σκοτεινές Μπαλλάντες και άλλα ποιήματα, Κέρδος, Αθήνα , 2001

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ
ΤΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΜΑΡΤΖΩΚΗ

Πίνω όλη τη νύχτα μαύρη μπύρα.
Ένα μαβί σκοτάδι με τυλίγει.
Στον τοίχο είναι γραμμένο: «Μοίρα».
Η αγάπη μου δεν ήταν λίγη.
Κι αν ήμουν πιο ρομαντικός, θα’ λεγα
Ότι σ’ αγάπησα παράλογα.

Με συγκρατεί, άλλωστε, η σελήνη
(« το ασημε΄νιο πλήκτρο της σιωπή»).
Ο δίσκος της με αποθαρρύνει.
Με ζυγίζει και με βγάζει ελλιπή.
Θέλω να πω, κάθε μεσάνυχτα η αυγή
Κάποιο από τα αισθήματα μου ναυαγεί.

Έρχεται η μέρα και με βρίσκει
Πνιγμένο σε μια θάλασσα λαθών.
Χρυσάνθεμα, γαζίες, ιβίσκοι
Έχουνε γίνει παρελθόν.
Ο κήπος μου δεν έχει αρώματα,
Μόνο ξερόχορτα, κι αυτά γκριζόμαυρα.

Έπειτα πάλι σκοτεινιάζει
Μ’ έναν τρόπο άθλιο, ακατανόητο.
Ομίχλη , χιόνι, βροχή, χαλάζι
Κάνουν τον ουρανό αργυρώνητο.
Έχω βουλιάξει στο γαλάζιο των ματιών σου
Και τα μηλίγγια μου όπου να’ ναι θα ματώσουν.  

Υ.Σ Πόσο θα'θελα μια μαύρη μπύρα,αχχχχ


Η πόσθη μάγκωσε!



Σήμερα διαβάζω αυτό! 


Καλημέρες πολλές σε όλους. Ο χρόνος με πιέζει μιας και από λεπτό σε λεπτό, θα χτυπήσει το θυροτηλέφωνο μου ο φίλος Γιώργος.

Πάει και τελείωσε, το συμφωνήσαμε ότι θα πάμε σε γυμναστήριο, που να’ναι χλίδα.  Πισίνες, τζακούζια , personal trainer και ιστορίες. Να σας πω εγώ δεν πολύ ψήνομαι, πρώτον για τα λεφτά , γιατί τα βρίσκω υπερβολικά  και ειδικά σε μια περίοδο που δεν έχω δουλειά και τρώω από τα έτοιμα . Δεύτερον με ξέρω καλά και ξέρω ότι δεν θα αντέξω για πολύ καιρό. Έτσι κι αλλιώς , έχω βάλει αρκετό περπάτημα και αρκετές βόλτες στη ζωή μου, ποτέ δεν ήμουνα του διαδρόμου, το θεωρώ από τα χειρότερα βασανιστήρια! Πάω μόνο με το σκεπτικό ότι θα είναι το πολύ για δυο μήνες αλλά και πάλι με δυο μήνες, δουλειά δεν κάνεις, άρα τζάμπα τα λεφτά και καταλήγω στο ότι  με βλέπω να πηγαίνω σχεδόν καθημερινά μόνο για την πισίνα και το τζακούζι!

Σήμερα έτσι για αλλαγή λέω να μην κάνουμε μετάφραση . Θα πάρω ένα αγαπημένο μου ποίημα και θα του αλλάξουμε τα φώτα  με την τεχνική Ουλιπό S+7 που σας έλεγα και σε προηγούμενη ανάρτηση εδώ .Το αποτέλεσμα δεν είναι και τόσο ικανοποιητικό αλλά τουλάχιστον έμαθα λέξεις που δεν ήξερα . Για την διαδικασία χρησιμοποίησα το μικρούλικο ορθογραφικό λεξικό του Τεγόπουλου-Φυτράκη που έδινε κάποτε η Ελευθεροτυπία. Θα μου πείτε δεν έχεις άλλο και θα σας πω, αυτό το σπίτι πνίγεται από λεξικά και βιβλία αλλά το συγκεκριμένο χωράει παντού και είναι το αγαπημένο μου εδώ και χρόνια! Tι είναι η μέθοδος S+7; Βρίσκουμε σε κάθε στίχο τα ουσιαστικά  , πάμε τα βρίσκουμε στο λεξικό και μετράμε εφτά λήμματα πιο κάτω και αντικαθιστούμε τη λέξη. Αν δεν είναι η λέξη ουσιαστικό προχωράμε παρακάτω μέχρι να βρούμε ουσιαστικό


Ωδή στα πουλιά

Πάνος Θεοδωρίδης, Στην αγκαλιά της Ντεζιρέ, Ύψιλον/Βιβλία, Αθήνα, 1980

Σκάστε πουλιά, η αγάπη μου κοιμάται
σ'ενα στρώμα βαρύ από υγρασία
το παράθυρο δεν κλείνει , η πόρτα μάγκωσε
και συ δε με θυμάσαι πια

Θα'ρθει καιρός σε κάποια ταβέρνα
που θα μεθύσουμε πάλι μαζί
θα νιώσω τότε στενό τον καβάλο
και το θάνατο να σ'αγγίζει

γλυκά.Μα εσύ δεν με θυμάσαι πια
οργιάζοντας κάπου στο προσκέφαλο
ενώ αγωνίζομαι να κοιμηθώ
μέσα στο στόμα μιας άλλης κυράς

Ει, θα'ναι όμορφα τέτοιες μέρες
στη δυτική Χαλκιδική. Σκάστε πουλιά
η, πως την λένε, ροχαλίζει απάνθρωπα
και να δακρύσω δε μπορώ


Μετατροπή με S+7

Σκάστε πούρα το αγγείο μου κοιμάται
Σ’ ένα στύλο βαρύ από υδατοκαλλιέργεια
Η παράκαμψη δεν κλείνει, η πόσθη[1] μάγκωσε

Θα’ ρθει η κακεντρέχεια σε κάποιον ταγό
Που θα μεθύσουμε πάλι μαζί
Θα νιώσω τότε στενό το καβουρνιστήρι
Και τον θαυματοποιό να σ’αγγίζει

Γλυκά. Μα εσύ δεν με θυμάσαι πια
Οργιάζοντας κάπου στο προσκύνημα
Ενώ αγωνίζομαι να κοιμηθώ
Μέσα στη στοργή μιας άλλης κυρίευσης  


Ει, θα'ναι όμορφα τέτοια μερμήγκια
στη δυτική Χαλκιδική. Σκάστε πούρα
η, πως την λένε, ροχαλίζει απάνθρωπα
και να δακρύσω δε μπορώ

Υ.Σ Είδα χθες την Χρεοκρατία. Μπράβο για την προσπάθεια αλλά δεν τρελάθηκα κιόλας!

Υ.Σ Έπεσα πάνω στην λέξη σύγλινο και δεν ήξερα τι σημαίνει. Τελικά το ανακάλυψα  εδώ

Υ.Σ Ήθελα χθες να δω την συνέντευξη του Ορχάν Παμούκ αλλά ήμουνα έξω και δεν την πρόλαβα!



[1] Πόσθη < αρχαία ελληνική, θηλυκό, χωρίς πληθυντικό
(ανατομία) το δέρμα που περιβάλλει το πέος 



Τετάρτη, Απριλίου 06, 2011

Circe’s Palace


«Κίρκη»: ζωγραφικός πίνακας του Τζον Γουίλιαμ Γουότερχάουζ.
Circe’s Palace
Around her fountain which flows
With the voice of men in pain,
Are flowers that no man knows.
Their petals are fanged and red
With hideous streak and stain;
They sprang from the limbs of the dead.—
We shall not come here again.
Panthers rise from their lairs
In the forest which thickens below,
Along the garden stairs
The sluggish python lies;
The peacocks walk, stately and slow,
And they look at us with the eyes
Of men whom we knew long ago
  T.S ELIOT

ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΗΣ ΚΙΡΚΗΣ
Γύρω από το συντριβάνι της που τρέχει
Με τη φωνή ανθρώπου που πονεί
Είναι λουλούδια που κανείς δεν έχει
Ξαναδεί. Με μυρωδιά σιχαμερή
Και πέταλα που στάζουν φαρμάκι.
Φυτρώνουν απ’ τα μέλη των νεκρών.
Ποτέ να μην ξανάρθουμε εδώ.

Πάνθηρες λιάζονται στη βρύση.
Το δάσος σκοτεινιάζει πιο πέρα.
Στις σκάλες του κήπου στριφογυρίζει
ο πύθωνας. Παγόνια περπατούν
αργά κι επίσημα. Και μας κοιτούν
με μάτια ανθρώπων που είχαμε γνωρίσει.

Σήμερα  ξημέρωσε μια μέρα που τα είχα όλα και καφέ και  σοκολατένια kelloggs ! Χθες πήγα από τον Πηνειό για να τραβήξω τα άλογα αλλά ήταν απόγευμα και τα είχανε πάρει. Μόνο τα πρωινά φαίνεται κάνουν την εμφάνιση τους!  Όσο σκέφτομαι και εκείνα τα χάδια της Σαββίνας Γιαννάτου. Ναι μας έκανε κι αυτή μάθημα σε αυτό το μεταπτυχιακό. Τι μας έκανε;  Ασκήσεις φωνητικής. Τι σχέση έχουν με την δημιουργική γραφή; Δεν ξέρω, ούτε εκείνη ήξερε αλλά ήταν ωραία όλα, τα οοοο και τα ααα, τα άσε με , τα σιιι σιιι χαμηλά από την κοιλιά ή όταν κάναμε το δάσος ή κάποιον πλανόδιο  της ανατολής, το μάγο, τον μουγγό . Το Μάιο έχουμε μάθημα και με Αλκίνοο Ιωαννίδη. Αυτός τι θα κάνει μαθήματα κιθάρας; Ενδιαφέρομαι!!! Το νέο είναι ότι τα μαθήματα αντί για Φλώρινα θα γίνουν στην Ωχρίδα ή αλλιώς Αχρίδα κατά το αρχαιότερο. Σας φιλώ και καλή σας μέρα… 

Υ.Σ 1 T.S.Eliot




Και το καλύτερο το άφησα για το τέλος , άσχετο με γραφή αλλά σχετικό με τσίπουρα!


Το Σάββατο το βράδυ, όλοι οι σύνεδροι είναι καλεσμένοι από την Οργανωτική επιτροπή σε κλασικό τσιπουράδικο του Βόλου! 

Τρίτη, Απριλίου 05, 2011

ΓΥΡΩ-ΓΥΡΩ ΟΛΟΙ

 
Θέλω μια κούπα καφέ και σοκολατένια kelloggs. Όχι σήμερα δεν πήγα για περπάτημα, προς το παρόν τουλάχιστον. Ξύπνησα  από το γαμημένο το σταθερό τηλέφωνο που δεν έλεγε να ησυχάσει. Ε ,ναι λοιπόν, με ξυπνήσατε. Τα καταφέρατε!

Πάντως νομίζω ότι σε αυτή τη ζωή, υπάρχουν χειρότερα πράγματα από αυτό.  Ας πούμε το να ταξιδεύεις τη διαδρομή Κοζάνη-Λάρισα πάνω σε λεωφορείο και δίπλα σου να κάθεται, μια γύρω στα 22, ξανθιά, με μια μύτη χειρότερη και από του Βασίλη Παπακωνσταντίνου.

Η γκόμενα από τα Καλύβια, να μιλάει με ούι  α λα Γιάννα και  σε όλη την διαδρομή  να έχει πάρει πάνω από πέντε τηλέφωνα και να διηγείται  πανομοιότυπα την ίδια ιστορία. Φρίκη !Μέχρι να κατέβω την εμπέδωσα για τα καλά. Μια ζωή γκαντέμο, είχα ξεχάσει να πάρω τα ακουστικά μαζί μου!

Αυτή η ξανθιά μισοριξιά , φοιτήτρια στα ΤΕΙ της Λάρισας , είχε πάει να πουλήσει  τσαμπουκά στον καραβανά  γκόμενο της που έμενε στην Κοζάνη! Είχαν και καλά χωρίσει γιατί αυτή είχε γίνει πλέον υστερική  και ζηλιάρα(έψαχνε κινητά κλπ) , αφού είχε αποκαλύψει ότι εκείνος είχε προφίλ στο facebook !

Εκείνος δεν παραδέχτηκε τίποτα και έλεγε ότι και καλά ένας φίλος του, είχε κάνει το προφίλ για πλάκα. Αυτή πήγε εκεί και άρχιζε όπως ισχυριζότανε να χτυπάει την πόρτα του σπιτιού του και αυτός της έλεγε να φύγει και ότι δεν θα της άνοιγε. Με τα πολλά της άνοιξε όταν εκείνη τον απείλησε ότι θα σπάσει  το αυτοκίνητο του. 

Εκείνη του έκανε παραπόνα ότι κάποιος τον επηρεάζει  και του αλλάζει τα μυαλά για την σχέση τους και ότι δεν της πήρε δώρο γενεθλίων και επετείου και ότι ενώ είχανε πει μέχρι το Πάσχα που είναι η γιορτή της, να δώσουνε λόγο,  αυτός την έκανα με ελαφρά. Αδερφέ δεν ξέρω ποιος είσαι, αλλά είσαι ήρωας από πολλές απόψεις !  

Να μην σας τα πολυλογώ, ειπώθηκαν φρικιαστικά πράγματα, χτυπούσα το κεφάλι μου στο τζάμι, όπως ότι και καλά εκεί που του έπαιρνε πίπα, σηκώθηκε και πήγε τρέχοντας στο μπάνιο και έκανε και καλά ότι ξερνάει  και ο μαλάκας της ιστορίας  έτρεξε από πίσω της να δει τι έπαθε και αυτή του είπε : Φύγε από εδώ άσε με ,εξαιτίας σου είμαι έτσι!

Από τα συμφραζόμενα η γκόμενα δεν γούσταρε τις πίπες!

Φτάνει όμως. Αυτή την ιστορία καλύτερα θα ήταν να μην την είχα ακούσει ποτέ αν και ακούω και βλέπω τόσες κάθε μέρα. Δεν χρειαζότανε με τίποτα να σας την διηγηθώ, το έκανα όμως γιατί ήθελα με κάποιον να μοιραστώ αυτή την εμπειρία μου. Δεν αντέχω πια τόση συσσωρευμένη βλακεία , κάτι έπρεπε να κάνω κι εγώ!

Χθες πέρασα απίστευτα  με τον Bob  και τον Marley! Ο Marley είναι ο καινούργιος της παρέας. Το μικρό λυκοσκυλάκι του Γιάννη. Εγώ πότε θα γίνω γατομάνα;

To PONY μου και ο Marley

Και το ποιηματάκι μας για σήμερα είναι του Archibald MacLeish:

MOTHER GOOSE’S GARLAND
Around, around the sun we go:
The moon goes round the earth.
We do not die of death:
We die of vertigo.

Κατά λέξη μετάφραση

«Το στεφάνι της μάνας-χήνας»

Γύρω, γύρω από τον ήλιο πηγαίνουμε
Το φεγγάρι γυρίζει γύρω από τη γη.
Δεν πεθαίνουμε από θάνατο:
Πεθαίνουμε από ίλιγγο.

Ποιητική μετάφραση

ΓΥΡΩ-ΓΥΡΩ ΟΛΟΙ

Η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο.
Γύρω από τη γη γυρίζει το φεγγάρι.
Δεν πεθαίνουμε από θάνατο.
Πεθαίνουμε από  ζάλη.

Υ.Σ Archibald MacLeish
Υ.Σ2 Τι θα κάνετε την Τετάρτη το βράδυ;
Υ.Σ3 Το καλοκαίρι φύγαμε για Αλλόνησο

Το Ινστιτούτο Πολιτισμού και Εκπαίδευσης και το Εργαστήριο Γλώσσας και Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας μετά από αίτημα πολλών συναδέλφων που μετείχαν στα προηγούμενα Σεμινάρια Κατάρτισης στη διδακτική της γλώσσας διοργανώνουν το

4ο  Σεμινάριο
Τόπος:     Αλλόνησος Μαγνησίας
Χρόνος:   14 ως 17 Ιουλίου 2011
 Η βασική θεματική του φετινού σεμιναρίου θα είναι:
Η Τέχνη στην υπηρεσία της Γλώσσας
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όσο και σε μεταπτυχιακούς και προπτυχιακούς φοιτητές.
Θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
Πληροφορίες
Άννα Βακάλη
τηλ. 6945 965782
avakali@otenet.gr