Σάββατο, Ιουνίου 25, 2011

Αναφορικό εγώ/Συγγραφικό εγώ

Η ανάρτηση αυτή γράφεται μέσω κινητού από το δωμάτιο 211 του ξενοδοχείου Ελληνίς στη Φλώρινα και ενώ ο καιρός έξω θυμίζει Οκτώβριο.(Μέχρι και το μεσημέρι σήμερα στην Φλώρινα είχε αφόρητη ζέστη).Θα μπορούσε και να περιοριστεί σε σχόλιο για την προηγούμενη ανάρτηση ´short-short story´ και τα σχόλια που έκανε ο τακτικός αναγνώστης του blog ο Μενέλαος.Αξίζει μου φαίνεται όμως να του αφιερώσω ένα post!

”Διάβασε τώρα και την απάντηση μου φίλε Μενέλαε,μετά από το πρώτο μάθημα “ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ” που παρακολούθησα.”

Το εγώ ενός λογοτεχνικού κειμένου,δεν συμπίπτει με το εγώ του συγγραφέα(δεν είναι αναγκασμένο να συμπίπτει,όπως στον αναφορικό λόγο)Την άποψη ότι συμπίπτει την εκπροσωπεί η θεωρία του θετικισμού-ποζιτιβισμου.(1863-μελέτη του Γάλλου ιστορικού της λογοτεχνίας Hippolyte Taine)συγγενική στάση είναι και ο αυτοβιογραφισμός, κι αν δεν σου έγραφα από το κινητο,θα σου έκανα και ολόκληρη ανάλυση του κοινωνικοπολιτικού πλαισίου του 19 αιώνα στον οποίο διαμορθώθηκε η θεωρία του θετικισμού.Υπόσχομαι να επανέλθω όταν επιστρέψω στη βάση μου με περισσότερη ανάλυση, που υποψιάζομαι πως σου αρέσει!

Μου ανοίγω μπουκαλάκι κόκκινο κρασί,αύριο είναι η Καττουλιάδα και ναι σε αυτό το μεταπτυχιακό μπήκα και σε κουζίνα για να μαγειρέψω ρωμαικες συνταγές!

Σας φιλώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: