Η πόσθη μάγκωσε!



Σήμερα διαβάζω αυτό! 


Καλημέρες πολλές σε όλους. Ο χρόνος με πιέζει μιας και από λεπτό σε λεπτό, θα χτυπήσει το θυροτηλέφωνο μου ο φίλος Γιώργος.

Πάει και τελείωσε, το συμφωνήσαμε ότι θα πάμε σε γυμναστήριο, που να’ναι χλίδα.  Πισίνες, τζακούζια , personal trainer και ιστορίες. Να σας πω εγώ δεν πολύ ψήνομαι, πρώτον για τα λεφτά , γιατί τα βρίσκω υπερβολικά  και ειδικά σε μια περίοδο που δεν έχω δουλειά και τρώω από τα έτοιμα . Δεύτερον με ξέρω καλά και ξέρω ότι δεν θα αντέξω για πολύ καιρό. Έτσι κι αλλιώς , έχω βάλει αρκετό περπάτημα και αρκετές βόλτες στη ζωή μου, ποτέ δεν ήμουνα του διαδρόμου, το θεωρώ από τα χειρότερα βασανιστήρια! Πάω μόνο με το σκεπτικό ότι θα είναι το πολύ για δυο μήνες αλλά και πάλι με δυο μήνες, δουλειά δεν κάνεις, άρα τζάμπα τα λεφτά και καταλήγω στο ότι  με βλέπω να πηγαίνω σχεδόν καθημερινά μόνο για την πισίνα και το τζακούζι!

Σήμερα έτσι για αλλαγή λέω να μην κάνουμε μετάφραση . Θα πάρω ένα αγαπημένο μου ποίημα και θα του αλλάξουμε τα φώτα  με την τεχνική Ουλιπό S+7 που σας έλεγα και σε προηγούμενη ανάρτηση εδώ .Το αποτέλεσμα δεν είναι και τόσο ικανοποιητικό αλλά τουλάχιστον έμαθα λέξεις που δεν ήξερα . Για την διαδικασία χρησιμοποίησα το μικρούλικο ορθογραφικό λεξικό του Τεγόπουλου-Φυτράκη που έδινε κάποτε η Ελευθεροτυπία. Θα μου πείτε δεν έχεις άλλο και θα σας πω, αυτό το σπίτι πνίγεται από λεξικά και βιβλία αλλά το συγκεκριμένο χωράει παντού και είναι το αγαπημένο μου εδώ και χρόνια! Tι είναι η μέθοδος S+7; Βρίσκουμε σε κάθε στίχο τα ουσιαστικά  , πάμε τα βρίσκουμε στο λεξικό και μετράμε εφτά λήμματα πιο κάτω και αντικαθιστούμε τη λέξη. Αν δεν είναι η λέξη ουσιαστικό προχωράμε παρακάτω μέχρι να βρούμε ουσιαστικό


Ωδή στα πουλιά

Πάνος Θεοδωρίδης, Στην αγκαλιά της Ντεζιρέ, Ύψιλον/Βιβλία, Αθήνα, 1980

Σκάστε πουλιά, η αγάπη μου κοιμάται
σ'ενα στρώμα βαρύ από υγρασία
το παράθυρο δεν κλείνει , η πόρτα μάγκωσε
και συ δε με θυμάσαι πια

Θα'ρθει καιρός σε κάποια ταβέρνα
που θα μεθύσουμε πάλι μαζί
θα νιώσω τότε στενό τον καβάλο
και το θάνατο να σ'αγγίζει

γλυκά.Μα εσύ δεν με θυμάσαι πια
οργιάζοντας κάπου στο προσκέφαλο
ενώ αγωνίζομαι να κοιμηθώ
μέσα στο στόμα μιας άλλης κυράς

Ει, θα'ναι όμορφα τέτοιες μέρες
στη δυτική Χαλκιδική. Σκάστε πουλιά
η, πως την λένε, ροχαλίζει απάνθρωπα
και να δακρύσω δε μπορώ


Μετατροπή με S+7

Σκάστε πούρα το αγγείο μου κοιμάται
Σ’ ένα στύλο βαρύ από υδατοκαλλιέργεια
Η παράκαμψη δεν κλείνει, η πόσθη[1] μάγκωσε

Θα’ ρθει η κακεντρέχεια σε κάποιον ταγό
Που θα μεθύσουμε πάλι μαζί
Θα νιώσω τότε στενό το καβουρνιστήρι
Και τον θαυματοποιό να σ’αγγίζει

Γλυκά. Μα εσύ δεν με θυμάσαι πια
Οργιάζοντας κάπου στο προσκύνημα
Ενώ αγωνίζομαι να κοιμηθώ
Μέσα στη στοργή μιας άλλης κυρίευσης  


Ει, θα'ναι όμορφα τέτοια μερμήγκια
στη δυτική Χαλκιδική. Σκάστε πούρα
η, πως την λένε, ροχαλίζει απάνθρωπα
και να δακρύσω δε μπορώ

Υ.Σ Είδα χθες την Χρεοκρατία. Μπράβο για την προσπάθεια αλλά δεν τρελάθηκα κιόλας!

Υ.Σ Έπεσα πάνω στην λέξη σύγλινο και δεν ήξερα τι σημαίνει. Τελικά το ανακάλυψα  εδώ

Υ.Σ Ήθελα χθες να δω την συνέντευξη του Ορχάν Παμούκ αλλά ήμουνα έξω και δεν την πρόλαβα!



[1] Πόσθη < αρχαία ελληνική, θηλυκό, χωρίς πληθυντικό
(ανατομία) το δέρμα που περιβάλλει το πέος 



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις