Ανεξάρτητος νους



Παρατηρώ υποσυνείδητα τα πάντα γύρω μου και θέλω να γράψω γι αυτά έτσι όπως φιλτράρονται από τα μέσα μου.

Μερικές φορές κάνω διαλείμματα για να παρατηρήσω κι αυτά. Κάποτε είχα γράψει πως δεν καταλαβαίνω γιατί οι άνθρωποι έχουν αυτή τη βλακώδη κατ'εμέ ανάγκη να ανήκουν κάπου και η Μαριλένα μου υπενθύμισε τον Αριστοτέλη και τη φράση του που έλεγε ότι για να είναι κανείς μόνος του πρέπει να είναι ή Θεός ή θηρίο.

Έχω υπάρξει σε συλλογικότητες και δεν είχα ποτέ κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα συνεργασίας ή ασυνεννοησίας, ούτε είχα ποτέ ηγετικές τάσεις . Έβρισκα όμως πάντα την κατάλληλη στιγμή και αποχωρούσα διακριτικά γιατί όσες φορές κι αν προσπάθησα δεν ένιωθα ποτέ καλά ως μέλος οποιασδήποτε ομάδας.

Ξέρω ότι αυτή μου η στάση μου έχει κοστίσει και συνεχίζει να μου κοστίζει πολλά αλλά καμία ομάδα μέχρι στιγμής δεν μπόρεσε να με εκφράσει καλύτερα από ότι το κάνει ο ίδιος μου ο εαυτός.

Δεν έχω καμία ψευδαίσθηση «ανεξαρτησίας» ή «ελευθερίας» αφού τίποτα από τα δυο δεν υπάρχει ουσιαστικά στην «αστική» ζωή μου. Δεν είναι η ώρα να το αναλύσω αλλά όπως έχω πει πολλές φορές «ελεύθερος» δεν είναι κανένας μας. Για παράδειγμα πίστευα ότι αν έχω δουλειά θα κάνω περισσότερα ταξίδια από αυτά που έκανα σαν άνεργη. Λάθος, μπορεί να έχω περισσότερα χρήματα αλλά έχω πολύ λιγότερο χρόνο, οπότε σχεδόν κάνω περίπου τα ίδια που έκανα και τότε που αν και είχα άπλετο χρόνο, δεν είχα λεφτά αλλά έκανα οικονομίες και μάζευα λεφτά από εδώ και από εκεί για ένα ταξίδι κ.ο.κ Όσο για την ανεξαρτησία δεν πιστεύω πως υπάρχει κανένας «ανεξάρτητος νους», ακόμα κι αν δεν υπήρχαν μέσα μαζικής ενημέρωσης, μέχρι και ο τόπος και ο τρόπος που μεγαλώνει κανείς του δημιουργεί μια άποψη για τη ζωή!

Μπορώ να διαθέσω άνετα τον εαυτό μου και τα προσόντα του αν μου ζητηθεί σε μια ομάδα, ως μια ξεχωριστή μονάδα, μπορώ να συνυπάρξω και να συνεργαστώ με άλλες μονάδες αλλά δεν μπορώ με τίποτα να θεωρήσω τον εαυτό μου μέλος οποιασδήποτε ομάδας ,μεταξύ μας μακάρι να μπορούσε να υπήρχε μια ομάδα που να μπορούσα να αισθάνομαι μέλος της, αλλά για να είμαι ειλικρινής μόνο η οικογένεια μου,μου παρέχει αυτή την πολυτέλεια, πάλι καλά που υπάρχει κι αυτή!

Εν ολίγοις δεν θέλω να ανήκω πουθενά, ούτε να εκπροσωπούμαι από κανέναν , άσχετα αν αυτό γίνεται θέλω δεν θέλω.

Είμαι ευτυχής μέσα στα περιθώρια της μοναδικής μου ιδιότητας, αυτής του ανθρώπου. Έχω γνωρίσει από κοντά τα «καλά» και τα «κακά» της συλλογικότητας και με αυτό το κείμενο δεν προσπαθώ να σας πείσω για κάτι απλά να σας πω πως αισθάνομαι.

Κλείνοντας θέλω να εκφράσω το σεβασμό μου , στους ανθρώπους που μετέχουν σε συλλογικότητες που είτε τα καταφέρνουν ή έστω το προσπαθούν,κάνουν κάτι εποικοδομητικό για τους εαυτούς τους αλλά και για όλους μας αλλά και παράλληλα να εκφράσω την απεριόριστη αηδία μου για όλες εκείνες που για μένα δεν έχουν λόγο ύπαρξης.

Όπως και να’ χει έχω το δικαίωμα να είμαι ένας γκρινιάρης μόνος στη γωνιά μου,μόνο που δεν ξέρω αν τελικά είναι δικαίωμα ή αν μεθοδευμένα όλα αυτά τα χρόνια με έκαναν να μισήσω τις συλλογικότητες γιατί οι μονάδες είναι πιο εύκολες να πέσουν όπως και να έχει νιώθω τόσο υπέροχα στη γωνία μου, άντε ξεκουμπιστείτε από εδώ!

Σχόλια

Ο χρήστης Borg είπε…
me simplironis ores ores epikindina ;) :p
Ο χρήστης Menelaos Gkikas είπε…
μαύρη αγορά. λοιπόν έχω να παρατηρήσω τα εξής. από την ταχύτητα με την οποία γράφεις για μη επαγγελματικά θέματα αλλά και προηγούμενο άρθρο σου περί επαγγελματικού προσανατολισμού, νομίζω ότι λιγάκι έμπλεξες! στη θέση σου θα έπαιρνα τη δημιουργική συγγραφή, που τώρα είναι ένα χαρτί αύριο είναι κάτι άλλο και θα την κόλαγα δίπλα σε όλα αυτά. εάν δεν βρεις ένα αντικείμενο ταυτότητα μπαλαντερ προφίλ, είσαι καταδικασμένη να δημιουργείς συνεχώς τους παραπάνω φαύλους κύκλους που αν τους δεις από άλλη γωνία και με διαφορετικό μάτι θα αρχίσεις να αποδέχεσαι πράγματα που ούτε καν φαντάζεσαι. κάποιος θέλει να βγάλει έξω το διευθυντηλίκι του για να το μετρήσει. έτσι βγαίνει. γιατί εσύ πρέπει να παίξεις το ίδιο παιχνίδι. θα σε συμβούλευα βρες επάγγελμα ή βρες ένα αντικείμενο που η συζήτηση για αυτό δίπλα σε όλα τα παραπάνω θα σε κάνει ευτυχισμένη. άποψή μου, μη συνεχίσεις να γράφεις έτσι γιατί φθείρεσαι. καλό σου βράδυ!
Ο χρήστης Sophia Choleva είπε…
Γιώργο καλησπέρα, είναι τόσο περίεργο κι όμως συμβαίνει να σκεφτόμαστε πολλές φορές ταυτόχρονα ή και ετεροχρονισμένα τα ίδια πράγματα ακόμα κι αν οδηγούμαστε σε αυτές τις σκέψεις από διαφορετικά ερεθίσματα!
Γεια σου Μενέλαε, τολμώ να πω ότι αυτό το comment σου είναι ίσως το πρώτο που δεν μου είναι δυσνόητο σε σχέση με αυτά που με έχεις συνηθίσει ! Με συμβουλεύεις να βρω μια σταθερή ιδιότητα για να είμαι ευτυχισμένη. Πραγματικά δεν θεωρώ ότι αυτό είναι η ευτυχία και παρεμπιπτόντως αυτή τη περίοδο της ζωής μου νιώθω αρκετά πλήρης για τον ομολογουμένως ανικανοποίητο εαυτό μου και ναι είμαι ευτυχισμένη. Σε ευχαριστώ για τη συμβουλή σου και είναι καλοδεχούμενη φυσικά αλλά συγχώραμε που δεν θα την ακολουθήσω γιατί αυτό που εσύ αντιλαμβάνεσαι ως φθορά , για μένα είναι ζωή, βγαίνει από μέσα μου, με κάνει να ζω. Αυτή είμαι εγώ που με πολλές ή χωρίς καμία ιδιότητα είμαι ευτυχισμένη!
Ο χρήστης Menelaos Gkikas είπε…
πρώτα μάθε να δουλεύεις και μετά να εκφράζεσαι!
Ο χρήστης donkey and the carrot είπε…
Geia sou glykia mou! Euxaristo pou me brikes... Den eimai sigouri oti katalaba kala ti diafoneia sas me ton Menelao, den exo prolabei na se diavaso, alla oti kai an kaneis sinexise na grafeis! Auto pote den eblapse kanenan! Oso gia ti dimiourgiki grafi, me ti sigkekrimena thes na asxolitheis? tv senaria, diafimisi, mithistorima klp klp? Ego eimai copywriter, isos na mporousa na se boithiso se kati :) elpizo na sou aresei o kosmos tou Donkey! An thes kamia sintagi.. edo eimai!
Ο χρήστης Sophia Choleva είπε…
Με το Μενέλαο απλά έχουμε τελείως διαφορετική άποψη για τη ζωή,αυτό είναι όλο. Ο καθένας ζει με τον τρόπο που διαλέγει. Με το που τελείωσα τις βασικές σπουδές μου, δεν θυμάμαι ποτέ να κάθομαι, δουλεύω συνεχώς, οπότε δεν καταλαβαίνω το στιλάκι του μάθε πρώτα να δουλεύεις και μετά να εκφράζεσαι, άσε που τι δουλειά θα κάνει ένας άνθρωπος αν δεν ξέρει να εκφράζεται;

Εκείνο που «ενοχλεί» τον Μενέλαο και δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί, είναι ότι μέχρι στιγμής έχω κάνει διαφορετικά πράγματα, έτσι κι αλλιώς και η φύση των σπουδών μου, μου το επέτρεψαν ή μου το επέβαλαν αυτό, δεν τελείωσα ας πούμε φαρμακευτική να πεις , ότι με το που τελειώσω θα κάνω μια ζωή το φαρμακοποιό;
Και Μενέλαε για να μην απασχολείσαι άλλο με τον επαγγελματικό προσανατολισμό μου και να το λήξουμε εδώ, έχω δουλειά και θα συνεχίσω να έχω !

Καλημέρες-Καλημέρες. μμμμ συνταγές !Η αλήθεια είναι ότι με την μαγειρική δεν τα πάω και τόσο καλά αλλά την ώρα που είπα ότι είναι καιρός να ασχοληθώ,βρήκα τον υπέροχο κόσμο του Donkey .. Όσο για τη δημιουργική γραφή, θα με ενδιέφερε πιο πολύ να ασχοληθώ με το μυθιστόρημα αλλά αυτό φυσικά δεν αποκλείει όλα τα άλλα! Καλημέρες και χάρηκα που επισκέφτηκες το blog μου, ελπίζω να μην μας βρήκες ακατάστατους! :P
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
ε, όχι και δουλεύεις συνεχώς... μη λεσ ο,τι θες... εκτός κι αν γραφεις στο blog σου ανακρίβειες... (πραγμα που οι περισσότεροι κάνουν)
Ο χρήστης Sophia Choleva είπε…
ναι έχεις δίκαιο έμεινα και 6 μήνες άνεργη :P
Ο χρήστης Sophia Choleva είπε…
αααα και ότι θέλω θα λέω :)

Δημοφιλείς αναρτήσεις